Shery Gerges – Speelde al mee bij het Nederlands Blazers Ensemble

Shery Gerges – 15 jaar oud, uit Egypte, speelde al mee bij het Nieuwjaarsconcert van het Nederlands Blazers Ensemble

Hoi!

Ik ben Shery Gerges, 15 jaar oud en ik kom uit Egypte.

Mijn muzikale reis begint op mijn de 6de jaar toen ik mijn eerste gitaar kreeg. Een docent heeft me de basis geleerd en daarna ben ik zelf verder gegaan.

Mijn niveau was goed geworden en ik had veel optredens met de school, waar ook een wedstrijd gehouden was, die ik gewonnen heb.

Toen ik 14 jaar was moesten we Egypte verlaten voor onze eigen veiligheid.

Na 6 maanden in Nederland, kwamen we toevallig  in Emmen de lokale harmonie muziek vereniging tegen.

We hebben toen met een van de leden gesproken die ons verteld heeft over de compositie wedstrijd van het NBE.

Ik heb me ingeschreven met mijn lied “Wat er ook gebeurd ik ben een mens” en was een van de gelukkige winnaars in 2023.

Ik heb mijn stuk uitgevoerd in het Concert gebouw in Amsterdam samen met het NBE, wat een zeer grote eer voor mij was.

Hierdoor ben ik de gelegenheid gesteld om mijn eerste professionele klassieke gitaar lessen te krijgen bij het conservatorium in Zwolle, wat fantastisch is!

De lessen worden betaald door de Toverfluit. Nu ben ik op een structurele manier bezig om mijzelf te verbeteren.

Alle kleine en grote zaken heb ik vooral te danken om mijn moeder.