Toverfluit – De Organisatie

Bestuur stichting Toverfluit Jan Willem Baud

Jan Willem Baud

Jan Willem Baud is bestuurslid van de stichting. Hij was jarenlang betrokken als bestuurslid bij het Nederlands Blazers Ensemble en heeft van dichtbij meegemaakt hoe jong talent gemotiveerd wordt door muziek. Muziek verbindt en is in zijn ogen de beste manier om te integreren. Hij wil zich inzetten voor jonge vluchtelingen met muzikaal talent die een droom hebben om zich in Nederland zo snel mogelijk thuis te voelen en een plek te veroveren in deze samenleving. Daarom steunt hij de Stichting Toverfluit als bestuurslid.

Erik Hammerstein

Erik Hammerstein is bestuurslid van de stichting. Hij is werkzaam als advocaat in Amsterdam. Hij voelt zich betrokken bij de vele jonge vluchtelingen in Nederland, die een nieuw bestaan moeten opbouwen. Stichting Toverfluit is een initiatief van particulieren die jonge mensen uit het buitenland een nieuwe kans willen geven om een creatieve loopbaan op te bouwen. Muziek is iets wat mensen met elkaar kan verbinden en nieuwe kansen kan bieden aan mensen met een uitzichtloos bestaan. Juist als hulp van onderaf wordt geboden kan het bijdragen aan een verbetering van het klimaat in Nederland.

Bestuur stichting Toverfluit, Erik Hammerstein
Anita Witlox

Anita Witlox is medewerker van de Stichting Toverfluit. Zij is jarenlang vrijwillige medewerker geweest bij Amnesty International, voor het laatst in de van functie landenmedewerker voor Syrië en Marokko. Zij heeft mede hierdoor veel contacten in de (Syrische) vluchtelingen-gemeenschap. Daarnaast heeft zij een passie voor muziek, een taal waarin iedereen elkaar verstaat. Voor de Stichting Vluchtelingen Toverfluit is zij aanspreekpersoon voor de studenten; het Nederlands Blazers Ensemble ondersteunt hierbij.

Edith Sijmons

Edith Sijmons is bestuurslid van de Stichting. Naar haar overtuiging heeft ieder kind het recht om zijn/haar talenten zo goed mogelijk te ontwikkelen. Dit recht komt in het gedrang voor jonge vluchtgelingen in Nederland. Na 8 jaar in het bestuur van een stichting ter bevordering van het onderwijs in Indonesie te hebben gezeten, gaat Edith zich nu voor die jongeren inzetten, via Stichting Toverfluit.

Edith Sijmons

Ook Interesse Om Een Helpende Hand Te Bieden?