Concert Duo-Duo zondag 30 januari 2022, Splendor

Zondag 30 januari 2022 speelt baglamist Jawdat Shaabo in Splendor, Amsterdam.

Januari 2022

Jawdat Shaabo is een vluchteling uit Syrië en werd sinds zijn aankomst in Nederland bij zijn muzikale carrière ondersteund door de Stichting Vluchtelingen Toverfluit. Inmiddels is hij bezig met een bachelor opleiding aan het conservatorium Artez te Zwolle.

Jawdat speelt samen met udist Ammar Melhem, zij vormen samen de band DuoDuo. De twee leerden elkaar kennen in 2017 in Zwolle, nadat zij allebei uit Syrië waren gevlucht.

In de muziek van beide muzikanten komt een hele eigen stijl terug, Arabische en Turkse muziek, naast invloeden uit Westerse muziek zoals pop, jazz en blues.

Dit concert vindt plaats in het kader van een stipendium dat beschikbaar werd gesteld door het Fonds Podiumkunsten aan partners van de Stichting voor Vluchteling-Studenten (UAF) met de bedoeling om, in deze moeilijke tijden, jonge en talentvolle vluchtelingen een podium te geven. Jawdat is één van de door de Toverfluit gesteunde musici die dit stipendium hebben ontvangen.

duoduo-22_compressed