We speak music

We speak music – Iedereen spreekt de taal van muziek

Mei 2021
Karam Shebat

Iedereen heeft een droom en missie, maar dat kan je helaas niet doen zonder steunen of een stichting die je helpt. Door Stichting St V Toverfluit, kreeg ik een grote kans om mijn vaardigheden te verbeteren/ veel te leren/ projecten af te maken.

Dit project gedaan met de steun van St V Toverfluit en ik wil ze van harte bedanken voor alles.

Het project

We speak music’ Dat is de naam van zowel mijn project als het evenement en optreden dat ik ga organiseren en uitvoeren samen met Jessey, Roy, Selma, Ozhan en Dennis. Het beroepsresultaat wat dit project uiteindelijk zal opleveren is een Album en een evenement van het optreden van het album dat ik samen met Jessey zal geven. ‘ als de corona situatie beter wordt’

Wij zullen in tussen de drie en zeven nummers gaan spelen op de avond zelf. Hierbij spelen wij allebei op twee prachtige Spaanse gitaren en zal ik er ook bij samen met Selma zingen. We gaan ons focussen op inhoud, dus de muziek en composities zelf, maar ook de aankleding van het podium, outfits en sfeerimpressie.

Ik was bezig met dit project al lang geleden, want ik wilde heel graag een goed album uitbrengen en veel onderzoek doen dus ik heb voor mijn zelf paar dingen opgeschreven:

Wat ga je doen?
Ik ga een album van 6 nummers schrijven, opnemen, uitbrengen en performen. Daarnaast ga ik hierbij videoclips maken, waar ik voor moet gaan filmen en monteren. Hierbij zal ik een nieuwe visie verwerken in het album en de videoclips, waarbij ik elementen zoals verschillende culturen, muziekstijlen en beeldmateriaal met elkaar combineer.

Hoe ga je dat doen?
Dit ga ik doen door bijvoorbeeld te experimenteren met (basis) beats van verschillende muziekstijlen en deze met elkaar te combineren. Ook zal ik instrumenten en muzikale invloeden uit Turkije, Syrië, Zuid-Amerika, New York, Cuba en Spanje met elkaar gaan combineren. Dit doe ik samenwerking met Jessey Arapoglou (waar ik al 3 jaar een flamenco duo mee vorm en optreed) en vanuit onze merk/kern waarden een nieuw album ga opnemen. Kernwaarden zoals; Passie, Romantiek, Warmte, Sfeermaker, Dans, Cultuur & Leven, die in ons album en videoclips naar voren zullen komen. Missie Karam & Jessey: Samen Zomer? Karam & Jessey

Wat leer je ervan?
Ik leer hiervan een eigen en innoverende/nieuwe muziekstijl te ontwikkelen waar ik jongeren mee wil inspireren. Ik ontwikkel mijn visie en dus album vanuit de kernwaarden en missie van K&J (Karam & Jessey).

Het proces
Ik wil met dit project heel veel dingen bereiken. Een opsomming van de leerdoelen zijn leren over de flamenco muziek, Nederlandse tekst, Arabische zang, plannen, samenwerken met verschillende mensen, nieuwe muziekstijlen ontdekken en verschillende taal zingen. Wat ik ook belangrijk vind in dit proces is dat ik nieuwe dingen leer over nieuw muziekstijlen (Arabisch, Nederlands, jazz en Flamenco) omdat ik zelf niet Nederlands ben. Ik wil een visie ontwikkelen over een nieuwe muziekstijl en eigenlijk wil ik heel graag mijn eigen stijl vinden.

karam-shabat